Ha van otthon kistermelői, kézműves lekvárod, ami adalékanyagoktól, tartósítószerektől és színezékektől mentes, akkor máris megvan a műzlid egyik legfinomabb alkotórésze.

Rebarbara lekvár műzlibe? Igen.

Ma már a műzlik fogyasztása nagyon népszerű. Sokan szeretik főleg reggelire, de napközbeni nassolnivalónak is. Magyarországon a nők 30 %-a, a férfiak 20 %-a naponta fogyasztja, de főleg a fiatalok körében kedvelt.

A műzli eredetileg a svájci pásztorok mindennapi étele volt az 1800-as években. Tejből, kásafélékből, friss és aszalt gyümölcsökből, dióból álló keveréket fogyasztottak. Majd egy zürichi orvos megvizsgálta ezt az egyszerű ételt és az ő tanulmánya alapján kezdte a világ felfedezni a kedvező élettani hatását.

Maximilian Oskar Bircher-Benner klasszikus műzli receptje a következő volt: két evőkanál joghurt vagy tejszín, egy evőkanál aprított mogyoró, mandula vagy dió, egy reszelt alma, egy teáskanál citromlé, kanálnyi méz vagy barnacukor, kanálnyi melasz és tetszés szerinti mennyiségű tej. Ennek a keveréknek az élettani hatását vizsgálva, azt állapította meg, hogy nagyon egészséges összetevőkből áll, érdemes naponta az étrendünkbe illeszteni.

Az eredeti receptet egy kicsit átalakítva ma már számtalan variáció áll rendelkezésünkre, hogy a kedvenc műzlinket összerakjuk. Pár pillanat az egész és ízletes, változatos csemegét tudunk készíteni.

Ez egy igazán finom, rostokban, ásványi anyagokban, vitaminokban gazdag étel, aminek kellemes ízét csak fokozni lehet például rebarbara lekvárral.

Műzli recept variációk, rebarbara lekvárral

  • joghurt vagy kefír, natúr változatban (esetleg tej vagy túró, rizstej, mandulatej)
  • zabpehely, kukoricapehely, lenmag, chiamag, búzakorpa, zabkorpa
  • dió, mogyoró, mandula, tökmag
  • mazsola vagy friss szőlőszemek
  • aszalt vagy friss gyümölcsök: alma, körte, sárgabarack, cseresznye, meggy, áfonya
  • datolya, füge, kivi, banán, narancs, eper, málna, szilva, barack
  • kókuszreszelék, csokireszelék
  • méz,  citromlé
  • Kertecske rebarbara lekvár

Ennél egyszerűbb recept nincs a világon.

Vegyél elő annyi tálkát, ahány főre készíted a műzlit. Tegyél bele személyenként kb 1,5 – 2 dl joghurtot vagy kefírt. Aztán tetszés szerint a fenti felsorolásból, amit csak szeretnél.

Ha előrelátó vagy, akkor este tedd bele a joghurtba/kefírbe a magvakat: chia, len, búzakorpa, zabkorpa, zabpehely közül, amelyiket szeretnéd. Ezekből 1 kanálnyit. Reggelre jól megduzzadnak, megpuhulnak és még finomabbak lesznek. De, ha nincs időd, akkor az összes hozzávalót összekeverheted evés előtt is.

Ha kukoricapelyhet használsz, azt csak a legvégén tedd rá a többi alkotórész tetejére, mert nedvesség hatására szétmállik, nem marad ropogós.

Tehát, ha megvan az alapod, akkor már csak a diófélékből szórj rá pár szemet egészben, vagy összetörve, darálva. A variációk száma megint szinte végtelen.

Aszalt gyümölcsökkel, vagy ha friss gyümölcs van éppen, azokkal ne spórolj.

A tetejére pedig csurgass mézet, citromlevet vagy „Kertecske” lekvárt.

Én jelen esetben rebarbara lekvárral ízesítettem a reggelimet. A rebarbara kissé savanykás íze nagyon különleges összhatást ad a banánnan, narancssal együtt.

Ha van kéznél citromfű vagy éppen menta, akkor azt is szórd a műzli tetejére. Igazi műalkotást lehet készíteni, ha még egy kis narancshéjat is reszelsz rá.

Ugyanezt az édességet elkészítheted birsalma lekvárral, vagy sütőtök lekvárral is. Itt az oldalamon mindegyikből tudsz rendelni.  Kóstold meg őket bátran.

Share This